پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 181775
قرارداد کار کمتر از يکسال ممنوع شد
تاریخ انتشار : 1394/03/23 08:00:15
نمایش : 1331
يک مقام مسئول کارگري از ابلاغيه جديد وزارت کار درباره ساماندهي قراردادهاي کار خبر داد و گفت: امضاي قرارداد در کارگاه‌هاي با ماهيت دائم، کمتر از يکسال ممنوع شد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، هادي ابوي از ابلاغيه مهم وزارت کار در قالب بخشنامه شماره ۴۰ روابط کار خبر داد و گفت: با پيگيري‌هاي صورت شده درباره ساماندهي قراردادها در دو سال اخير، معاون روابط کار وزارت کار دستورالعمل شماره ۴۰ با موضوع ممنوعيت امضاي قراردادهاي کاري زير يکسال در کارگاه‌هاي با ماهيت دائم را ابلاغ کرد.

عضو هيات مديره کانون عالي انجمن‌هاي صنفي کارگران ايران اظهارداشت: با آشفته شدن وضعيت قراردادهاي کاري نيروي کار کشور، پيگيري‌هاي فراواني را از طريق وزير کار و معاون روابط کار درباره ساماندهي قراردادها داشتيم و به دنبال اين بوديم که به نحوي امنيت شغلي نيروي کار را تقويت کنيم.

ابوي خاطرنشان کرد: در حال حاضر، قراردادهاي ۱ و ۳ ماهه در بسياري از واحدهاي با ماهيت دائم منعقد مي‌شود و ما مي دانيم بنگاه‌هاي که ساليان متمادي در حال کار است و ميلياردها تومان براي آن سرمايه‌گذاري شده، قرار هم نيست که تعطيل شود ولي نيروي خود را به صورت موقت کمتر از يکسال جذب مي‌کند.

اين مقام مسئول کارگري کشور ادامه داد: متاسفانه انبوه اين قراردادها باعث شده تا امنيت شغلي و آسايش نيروي کار سلب شود و فرد نمي داند که آيا ماه بعد هم کار خواهد داشت و يا خير؟ اين مسئله باعث استرس فراوان شغلي در افراد مي شود و با وجود اينکه کارفرمايان فکر مي کنند اين مسئله باعث افزايش بهره وري نيروي کار مي شود، ولي برعکس باعث نابودي انگيزه و توان کاري افراد خواهد شد.

وي با تاکيد بر اينکه موضوعاتي مانند متوقف شدن قراردادهاي سفيدامضاء، دريافت اوراق سفيد از کارگران توسط برخي کارفرمايان و همچنين انعقاد قراردادهاي بالاي يکسال در مشاغل با ماهيت دائم؛ به شدت از سوي نمايندگان کارگران دنبال مي شود گفت: وقتي قرار است يک کارگاه باشد و فعاليت کند، چرا بايد نيروي موقت بگيرد؟

به گفته ابوي، با ابلاغ اين دستورالعمل جديد، انتظار مي رود ساماندهي در قراردادها اتفاق بيافتد و اگر از اين پس در کارگاهي با ماهيت شغلي دائم، کارفرمايي اقدام به امضاي قرارداد زير يکسال نمايد، اين قرارداد مخدوش است و اعتبار نخواهد داشت.

ابوي در خصوص نحوه شناخت مشاغل با ماهيت دائم و غيردائم، بيان داشت: اين مسئله به روشني مشخص است و خود کارفرما مي داند. به عنوان نمونه، مي توان در برخي پروژه هاي عمراني و ساختماني زير يکسال نيروي موقت جذب کرد ولي در کارخانه اي که سال‌هاست در حال فعاليت است و قرار هم نيست که از کار خارج شود، بايد قرارداد صحيح به امضا برسد.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html